home > Veelgestelde Vragen

Veelgestelde Vragen

AANMELDEN

- Wat is de makkelijkste manier om je aan te melden?

Gebruik de knop inloggen op het homepage. Aanmelden is helemaal gratis en biedt je de mogelijkheid om een eigen adresboek aan te maken. Met het adresboek kan je makkelijker je wenskaarten op ieder gewenst moment laten versturen.

BEDRIJVEN

- Kan ik als bedrijf ook gebruik maken van jullie diensten?

Absoluut, veel corporates en grote bedrijven ontdekken het gemak van onze service. Na aanmelden en registreren kan direct van onze diensten gebruik worden gemaakt, dit is niet alleen makkelijk maar ook bijzonder origineel.

BEHEER

- Ik heb een verkeerd adres ingevuld

Eerst klik je op "Inloggen" (rechts bovenin). Na het inloggen klik je op "Account" (rechts bovenin) en kom je in een scherm waar je jouw persoonlijke gegevens kan wijzigen.

- Kan ik meerdere adressen in 1 keer importeren in het adresboek?

Wanneer je bent aangemeld en ingelogd kan je in je account een adresbestand uploaden > click hier

BETALING

- Aan wie betaal ik?

Condoleancekaart.nl is een dienst van de Kaarten Carrousel en deze zorgt voor de incassering van jouw betaling.

- Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons betalen met behulp van iDeal, Mastercard, Visa of een eenmalige machtiging.

- Hoe veilig is mijn betaling?

Jouw betaling is volkomen veilig. Andere kunnen onmogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens.

- Wanneer ik mijn bankrekeningnummer invul krijg ik een foutmelding.

Mogelijk heb je jouw bankrekeningnummer met punten, komma's of andere extra leestekens ingevoerd. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om de cijfers van het bankrekeningnummer direct achter elkaar te plaatsen zonder gebruik te maken van extra leestekens.

BEVESTIGING

- Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na je bestelling krijg je op het scherm een bevestiging en je krijgt per e-mail een bevestiging. In deze mail vind je ook je ordernummer. Gebruik dit ordernummer tijdens correspondentie met ons

BEZORGING

- Hoe lang duurt het voordat de wenskaart of het pakketje wordt bezorgd?

Een kaart of pakketje wat op een werkdag voor 18.00 uur wordt besteld, wordt nog dezelfde dag verzonden, (tenzij een latere verzenddatum wordt gekozen). De kaart wordt dan de volgende (werk)dag bezorgd. Kaarten die tussen8rijdag 18.00 uur en maandag 18.00 uur worden gemaakt, worden op maandag verzonden en dus op dinsdag bezorgd. 

- Hoe worden de wenskaarten verzonden?

Condoleancekaart laat de kaarten door de postbode (PostNL) bezorgen. Bezorging op tijd is dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt volgens eigen opgave meer dan 94% van de brievenbuspost op de volgende (werk)dag.

- Kan ik in 1 keer meerdere kaarten versturen naar verschillende personen?

Bij Condoleancekaart is het mogelijk om in 1 opdracht verschillende kaarten naar verschillende personen te sturen.

- Kan ik ook een of meerdere kaarten naar mezelf sturen?

Natuurlijk kan dit. Nadat je jouw kaart hebt besteld kom je in een keuzemenu terecht. Daar kan je kiezen voor de optie "Meerdere kaarten naar mijzelf". Bij deze mogelijkheid ontvang je het door jouw aantal opgegeven kaarten zonder adres op de achterkant met daarbij de benodigde enveloppen. Hiermee kun je zelf de adressen op de enveloppen schrijven.

BUITENLAND

- Kan ik mijn kaarten ook naar het buitenland sturen?

Ja, dat kan! Wanneer je een kaart via Condoleancekaart hebt gemaakt kan je bij kiezen van het ontvangstadres uit alle landen van de wereld kiezen. De porto kosten voor een kaart zijn dan wel iets hoger.

CORRECTIE

- Na mijn bestelling blijkt dat ik een typefout heb gemaakt of een woord vergeten ben.

Helaas kunnen wij niet iedere kaart controleren op typfouten aangezien wij met een geautomatiseerd systeem werken. Wanneer blijkt dat je een typfout hebt gemaakt of een woord vergeten bent kun je het beste de kaart opnieuw bestellen. Log in op je account en ga naar "bestelde kaarten". Klik onder de kaart op "gebruik deze kaart". De door jou gemaakte kaart zal nu tevoorschijn komen. Je kan nu aanpassingen doen en de kaart weer opnieuw bestellen. Mail ons vervolgens de ordernummers van je bestellingen en welk ordernummer wij voor je moeten annuleren.

DIVERSEN

- Heb ik speciale software nodig?

Je hebt geen speciale software nodig om een echte wenskaart te maken.

- Hoe groot is een Condoleancekaart wenskaart?

Al onze kaarten zijn dubbele vierkant wenskaarten. Je kunt deze in 13x13cm en 15x15cm bestellen

 

- Hoe kan ik van lettertype veranderen?

 

Om van lettertype te veranderen kan je op de lettertype balk klikken. Doordat je hierop klikt komen alle lettertype's tevoorschijn via een roll-down. De editor zal standaard het lettertype "arial" aangeven.

- Kan ik ook wenskaarten per e-mail sturen?

Kaarten van Condoleancekaart kunnen uitsluitend als echte wenskaart worden verzonden, waardoor de attentie waarde natuurlijk een stuk hoger ligt dan bij een e-card.

- Krijgt de ontvanger te zien van wie/waar de kaart vandaan komt?

Wij zetten zelf geen gegevens van de verzender in of op de kaart, dit dien je zelf bij tekst op de binnenzijde van de kaart te vermelden. Als je niets vermeld wordt de kaart dus anoniem verzonden.

- Kan ik voordat ik bij jullie een grote bestelling plaatst, eerst een proefdruk bestellen?

Dat is zeker mogelijk. Het is niet ongebruikelijk dat onze klanten bij bijvoorbeeld trouwkaarten of uitnodigingskaarten eerst een proefdruk willen ontvangen. In dat geval bestel je gewoon 1 kaart die je naar jezelf verstuurt.

ENVELOPPEN

- Als ik een pakket naar mijzelf toestuur, krijg ik er dan enveloppen bij?

Als je ervoor kiest 1 of meerdere kaarten in een pakket naar jezelf toe te sturen, dan krijg je er een evenredig aantal witte enveloppen van ons bij.

HERBESTELLING

- Ik wil een kaart graag nog een keer bestellen. Kan dat?

Ja dat kan! Als je inlogt (via Inloggen recht bovenaan) en naar je bestelhistorie gaat kan je achter de betreffende kaart klikken op Kaart(en) nabestellen. Je kan de kaart dan ook in een groter aantal nabestellen. Indien dit onverhoopt niet werkt of als je kaart door ons achteraf is gewijzigd, kan je ons ook een mail sturen.

KAART MAKEN

- Ik kan een bepaalde kaart niet zonder tekst maken?

Het kan kloppen dat er enkele kaarten op onze website staan waarvan de tekst niet van de voorkant van de kaart kan worden afgehaald. Dit komt omdat sommige teksten op bepaalde kaarten helemaal grafisch met de achtergrond van de kaart verwerkt zijn.

- Ik wil tekst of afbeeldingen tegen de rand plaatsen.

Omdat een kaart na het drukken op de juiste maat wordt gesneden, kan het voorkomen dat zaken als tekst en afbeeldingen die bij het ontwerpen van je kaart tegen de rand zijn geplaatst (deels) wegvallen. Wij raden daarom aan om een redelijke marge aan te houden. Dat hoeft niet meer dan een paar millimeter op het scherm te zijn.

- Kan ik ook alleen een rand of kader gebruiken zonder een afbeelding?

Als je sommige kaders met sierlijke lijnen/kringels erg mooi vindt, maar niet goed toepasbaar op een kaart, kan je het beste een willekeurige kaart uitzoeken (het liefst met veel wit aan de randen) en de afbeeldingen en tekst verwijderen. Dan voeg je het kader toe met eventueel een tekst en je hebt prachtig nieuw ontwerp gemaakt.

- Kan ik verschillende kaarten in één keer bestellen?

Met het winkelwagentje is dat inderdaad mogelijk.

- Kun je 2 keer een tekst invoegen op verschillende plekken?

Je kan oneindig vaak teksten invoegen in diverse tekst stijlen en kleuren en afmetingen.

- Waarom kan ik mijn foto niet uploaden?

Het feit dat je geen foto kunt uploaden kan aan verschillende dingen liggen. Controleer eerst of jouw foto een JPEG-bestand is. Dit kun je zien door naar de bestandsnaam te kijken. Staat er achter jouw bestand .jpg of .jpeg dan is deze correct. Bekijk het formaat van het bestand. Deze mag niet groter zijn dan 2 MB. Bekijk de resolutie van het bestand. Zorg dat jouw foto niet een te hoge resolutie bevat, waarbij de resolutie het liefst niet boven de 2500x2500 uitkomt. Om jouw foto te verkleinen kun je het volgende handige programma VSO Image Resizer gratis downloaden. Lukt het dan nog niet, stuur ons dan jouw foto en wij zullen deze voor je verkleinen. Voor het versturen is het ook mogelijk gebruik te maken van wetransfer.com waarmee je gratis grotere bestanden naar een e-mailadres (info@condoleancekaart.nl) kunt mailen.

- Wat zijn de voorwaarden voor het uploaden van een foto?

De foto moet in ieder geval een jpg of png plaatje zijn. De adviesgrootte is 2 mb, waarbij de pixelafmetingen het liefst niet boven de 2500x2500uitkomen.

PRIJZEN

- Waarom betaal ik 2 postzegels i.p.v 1 postzegel aan portokosten bij één kaart naar mijzelf?

Indien een klant één of meerdere kaart(en) naar het eigen adres laat sturen, gaan wij ervan uit dat deze kaart(en) worden gebruikt om door te sturen. Bij dergelijke bestellingen voegen wij daarom altijd één of meerdere gratis enveloppen (zonder postzegels) toe voor het doorsturen. Indien het om één kaart gaat betekent dit dat wij de kaart en een enveloppe in een grotere enveloppe inpakken en versturen. Het gewicht komt daardoor boven de de 20 gram en daarom zijn de portokosten 2 zegels.

- Wat kost een Condoleancekaart?

Alle informatie over onze prijzen vind je op de prijzen pagina

- Zijn de getoonde prijzen op Condoleancekaart in- of exclusief BTW?

Op Condoleancekaart.nl worden alle prijzen inclusief 21% BTW vermeld. Indien uw bestelling een zakelijke bestelling betreft, dan kunt u de BTW aftrekken.


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: